piątek, 22 kwietnia 2011

Mazurek z masłem orzechowym i czekoladą

"...mazurki to domena mojej Mamy, ale w tym roku postanowiłam przygotować choć jeden sama. Zainspirował mnie przepis  znaleziony na tej stronie http://www.kwestiasmaku.com/. A, że dodatkowo miałam zamrożone kruche ciasto, z którego kiedyś przygotowywałam tartę, to połowę roboty miałam z głowy. Pozostało tylko udekorowanie:)..."

Składniki:

Ciasto kruche:
  • 0.5 kg mąki
  • 20 dkg cukru pudru
  • kostka masła lub margaryny
  • 1 całe jajko
  • 1 żółtko
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia, cukier waniliowy
Masa z masła orzechowego:
  • 0.5 szklanki śmietany 30% i 0.5 szklanki gęstego jogurtu naturalnego (np. grecki)
  • 0.5 szklanki brązowego cukru
  • 1 szklanka masła orzechowego (ja dałam mniej)
Polewa czekoladowa:
  • 0.25 szklanki kakao
  • 0.25 szklanki białego cukru
  • 0.5 szklanki śmietany 30% i 0.5 szklanki gęstego jogurtu naturalnego
  • 100 g gorzkiej czekolady
Przygotowanie:

Ciasto kruche:
  • Wszystkie składniki zagnieść, schłodzić w lodówce przez 0.5 godziny.
  • Ciasto rozwałkować na cienkie prostokąty.
  • Z reszty ciasta zrobić brzegi i odcisnąć na nich ząbki widelca.
  • Ciasto ponakłuwać widelcem i piec w temperaturze około 180*C do zrumienienia (około 15 minut)
Masa orzechowa:
  • Do garnka wlać jogurt i śmietanę, dodać cukier.
  • Gotować na małym ogniu około 30 minut, co jakiś czas mieszając.
  • Odstawić z ognia, wymieszać z masłem orzechowym.
  • Poczekać aż zgęstnieje.
Polewa czekoladowa:
  • W garnku wymieszać kakao z cukrem, dodać 0.25 szklanki wody.
  • Stopniowo wlewać śmietanę i jogurt energicznie mieszając.
  • Zagotować, a następnie zdjąć z ognia, dodać czekoladę i mieszać aż się rozpuści.
  • Poczekać aż zgęstnieje.

Na kruchym spodzie rozsmarować masę orzechową, polać polewą czekoladową i przybrać według uznania:)

Smacznego:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz