wtorek, 7 sierpnia 2012

Dżem z mirabelek z dodatkiem rumu

"...ostatnio Mama podarowała mi mirabelki zerwane z ogródkowego drzewka i zastanawiałam się co z nimi zrobić..zaczęłam poszukiwania internetowe i natrafiłam na ten przepis: http://www.beawkuchni.com. Właściwie wszystkie składniki miałam pod ręką więc wystarczyło zabrać się do pracy. Efekt zaskakujący:) Na pewno zagości na stałe w moich corocznych przygotowaniach zapasów na zimę..."

Składniki:
  • 1kg mirabelek (waga po wypestkowaniu)
  • 500g cukru
  • 1 laska wanilii (ja dodałam paczkę cukru waniliowego)
  • 3 łyżki soku z cytryny
  • 40-50ml rumu
Przygotowanie:
  • Wypestkowane owoce zasypać cukrem i odstawić na przynajmniej 12 godzin.
  • Po upływie tego czasu zagotować i smażyć do czasu, aż dżem osiągnie odpowiednią (gęstą) konsystencję (u mnie ok 50-60 min). 
  •  Dodać rum i sok z cytryny i smażyć jeszcze około 10 minut.
  • Gorący dżem przełożyć do wyparzonych słoików i pasteryzować około 20 minut.
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz